Notes de premsa

FEDA aplaçarà fins a 12 mesos els cobraments a les empreses o autònoms que ho necessitin

FEDA

Mentre durin les mesures excepcionals pel coronavirus tampoc es faran talls en el subministrament elèctric, ni tan sols per impagaments

FEDA facilitarà a totes les empreses i treballadors autònoms que ho necessitin que puguin fer els pagaments de la factura de l’electricitat amb un aplaçament de fins a dotze mesos sense interessos. Per tal de pal·liar els possibles efectes negatius de les mesures contra el coronavirus sobre les empreses del país, s’ha acordat permetre que totes les empreses que ho necessitin es beneficiïn d’aquesta mesura.

L’aplaçament del cobrament de la factura de l’electricitat es podrà aplicar a totes les factures que s’emetin a partir d’ara i fins que acabin les mesures excepcionals aplicades per combatre la crisi del coronavirus. El pagament es podrà fer fins a dotze mesos més tard.  

Igualment, es facilitarà el fraccionament dels pagaments a aquelles empreses o autònoms que prefereixin optar per aquesta altra alternativa.

Amb la mateixa voluntat de contribuir a reduir els perjudicis de l’epidèmia en la societat andorrana, FEDA també ha decidit que no efectuarà cap tall de subministrament elèctric mentre duri aquesta situació, encara que sigui per impagament de la factura.

En la mateixa línia, FEDA està estudiant noves mesures que pugui aplicar per contribuir a ajudar les famílies en aquesta època de mesures excepcionals. FEDA vol expressar així el seu compromís amb la societat andorrana i la coresponsabilitat en els moments de dificultats per al país.

Adaptació de l’operativa de FEDA

D’altra banda, en base a la situació declarada pel Govern, FEDA també ha posat en funcionament la segona fase del seu pla de contingència davant del coronavirus, que implica reduir l’operativa a les activitats essencials de l’entitat.

En primer lloc s’ha acordat tancar les oficines d’atenció al client, s’ha preparat l’operativa perquè els tràmits d’altes i baixes de subministrament elèctric es puguin fer mitjançant correu electrònic (feda@feda.ad) o per telèfon (739.100).

Pel que fa al subministrament elèctric, els protocols interns de FEDA permeten garantir la capacitat de reacció en cas de qualsevol incidència i durant aquesta fase s’han reforçat les mesures de prevenció. A més d’aplicar torns de guàrdia i d’establir serveis essencials, s’ha acordat que la resta del personal es trobi a casa seva i amb disponibilitat per si fes falta substituir alguna persona que pogués contraure la malaltia.