FEDA i Endesa signen un contracte perquè com a mínim el 33% de l’energia que s’importa d’Espanya sigui d’origen renovable

El director general de FEDA, Albert Moles, i el director general de comercialització d’Endesa, Javier Uriarte, han signat, aquest dimarts, un conveni referent a la compra d’energia d’origen renovable. El contracte s’emmarca en la voluntat de les dues entitats d’apostar fermament per la reducció de les emissions de CO2.

El director general de FEDA, Albert Moles, ha recordat que la voluntat de l’entitat és apostar cada vegada més per les energies renovables i per la reducció de les emissions de CO2, i que aquest compromís no es pot inscriure només en la producció pròpia d’electricitat, sinó que s’ha d’estendre a l’energia que s’importa, ja que encara representa la major part del que es consumeix.

Així doncs, el contracte signat aquest dimarts preveu que a partir del 2021 s’importin anualment 70 GWh d’energia elèctrica amb certificació d’origen renovable. Aquesta xifra equival aproximadament al 33% de l’energia elèctrica que s’importa d’Espanya anualment.

Pel que fa a la resta de l’electricitat que s’importa d’Espanya se seguirà fent com fins ara, a través d’Endesa però comprant-la a preu de mercat i amb el mix energètic que hi hagi en el moment. És a dir, que no quedarà definida quina part d’aquesta és d’origen renovable.

Gràcies a aquest compromís, FEDA podrà oferir una energia més neta als ciutadans d’Andorra, però a més, en un futur es podrà anar augmentat el percentatge d’energia renovable certificada.

El director general de comercialització d’Endesa, Javier Uriarte, ha explicat que per a Endesa és un gran pas poder garantir una part de venda d’energia d’origen renovable, ja que això demostra la implicació cada vegada major de les empreses elèctriques amb la transició energètica. A més, ha assenyalat que reforça l’aposta d’Endesa per la producció d’energia neta, que és un dels pilars de la política de transició energètica.

FEDA i Endesa mantenen una molt bona relació des de l’any 1998 i han volgut estrènyer els lligams amb aquest contracte ja que les dues entitats comparteixen la mateixa visió d’aposta per la transició energètica.